Friday, September 16, 2011

tanah dunia dan tanah seterusnya...

.assalammualaikum w.b.t
alhamdulillah.dengan keizinNYA ,antum semua masih di beri nikmat mata untuk membaca,n daya pemikiran untuk berfikir dalam entri ini dan nikmat nyawa pernafasan untk masih dapat menghirup udara n oxygen,...

Seorang sahabat bertanya Ya Rasulullah pesankan sesuatu kepadaku yg akan berguna bagiku dari sisi Allah. Nabi Saw lalu bersabda: Perbanyaklah mengingat kematian maka kamu akan terhibur dari dunia dan hendaklah kamu bersyukur. Sesungguhnya bersyukur akan menambah keni’matan Allah dan perbanyaklah doa. Sesungguhnya kamu tidak mengetahui kapan doamu akan terkabul.

timbul persoalan...

nyatakan umur anda sekarang ini..
berapa orang kah yang berumur 9 bulan??ne kategori bayi
berapa kah orang dalam kalangan yang membaca ini berumur 7 tahun??
berapa orang kah yang sedang meningkat remaja berumur belasan tahun???
dan yang berumur puluhan tahun ke atas???


melihat kepada umur kita sekarang ini,adakah kita akan tetap terus hidup dalam dunia ini??

dengan harta kekayaan yang hanya sejiput itu adakah mampu untuk membeli kehidupan abadi di dunia ini???

dengan wajah paras yang cantik dan hensem ,adakah malaikat maut akan tertarik dan menawarkan untuk tidak melaksanakan tugasnya terhadap kita??

jawapan nya .TIDAK MUNGKIN.


hari ini ,mungkin kita masih kereta...tapi ingat nanti saat kita di bawa ke liang lahad ,kita jugak ada kereta..kereta jenazah...

hari ini mungkin kita memkai pakaian yang cantik,berwarna warni..tapi ingat ,nanti akan mengenal satu warna iaitu warna putih.

hari ini mungkin ada dalam kalangan kita yang memakai baju yang setakat untuk tutup aurat,tapi ingat..nanti kita akan di lengkapkan dan konform nya ,tubuh kita akan di tutup auratnya dengan sebaik2nya...

hari ini mungkin kita tinggal dalam istana nan kayangan..tapi ingat rumah kita beralaskan tanah,beratapkan bumi...

tatkala itu,baru kita mengenal erti kesyukuran dan harap untuk kembali kedunia semula,mungkin itu hanya ANGAN ANGAN yang tidak tahu dan tidak keSAMPAIAN.....


DIRI INI INGIN MENGUCAPKAN SALAM TAKZIAH KEPADA KEDUA2 orang sahabat ana yang paling rapat dengan ana..salah seorang sahabat ana ini ,ibunya telah pergi dahulu menghadap ILLAHI.dan seorang shabaat ana ,nenek nya jua telah pergi.Rasa sedih menyelubungi apabila mendengar berita tersebut.Namun ,insyaALLAH semoga kedua2 arwah di tempatkan dalam kalangan orang2x yang beriman dan di cucuri rahmat.amiin.Kedua2 hamba ALLAH ini telah meninggalkan dunia fana pada malam jumaat..

Barangsiapa wafat pada hari Jum’at atau pada malam Jum’at maka dia terpelihara dari fitnah kubur

semoga khabar kematian yang kita dengar menjadi pengajaran dan ingatan kepada kita bahawa kita juga akan melalui saat2 kematian itu.

semoga kita bersedia untuk menghadapi kematian itu.Sewaktu kecil2x dulu,ana selalu mendengar bahawa malaikat maut sentiasa datang kepada kita dan melihat kita selama 77 kali..tapi ana x pasti sangat berapa kali.tapi yang penting nya,kita sentiasa di aambang maut.kita juga akan menjadi insan pilihan d suatu hari .
mungkin bukan sekarang ,tapi 2 minit dari sekarang...


sebahagian mesej sahabat2 ana.,.
'tq.banyak betul ujian hidup ne.ak syang kawan2.tadi ak p kubur.ak tengok nenek ak kna c masuk dalam liang lahad.takut tol ak.mati tue semua orang rasa.sorang2x ja kita dalam kubur yang gelap tue be'..........."

SEE????semua orang akan RASA.!!

sekian,.andainya ada kesilapan .maaf banyak2 n mohon d tegur.



No comments:

Post a Comment

Follow by Email