Wednesday, February 27, 2013

HADIAH DARI ALLAH SWT- Kak Fatimah Syarha

assalammualaikum w.b.t dan salam kebahagiaan..
kepada semua yang pantas melirik jiwa ke dalam ruangan sweet remainder:)

:::HADIAH DARI ALLAH SWT:::

kadang kadang kita tak rasa kita layak untuk bertemu
kadang kadang kita rasa kita takde "chan' untuk bersua
kadang kadang kita rasa kita tak tau bila kita kan bertemu
kadang kadang kita yakin kita tak akan mampu untuk bertentang mata apatah lagi untuk bertegur sapa
bertanya kan khabar..

alhamdulillah
:::SIAPA YANG BERUSAHA ,DIA AKAN DAPAT ,SIAPA YANG MENCARI DIA AKAN DAPAT:::
word nie selalu guna bila ditimpa masalah..

bila takde air untuk wudhuk ,nak jugak cari sampai dapat ,,kerna kita yakin at the  end ALLAH akan bantu
bila takde duit belanja ,kita lebih diam ..takbagi parents tahu ,apatah lagi sahabat ,kita tau kita akan dapat rezeki bila kita berusaha..
bila kita sedih ,kita tahan sangat sangat ..bagitahu ALLAH diam diam..sebab lepas tue kita yakin ALLAH bagi jalan dengan kita dalam keadaan kita TAK SEDAR.TAK JANGKA DAN TAK MUNGKIN mengikut akal hati kita...


"assalammualaikum w.b.t dan salam kebahagiaan saya ucapkan kepada kak Fatimah Syarha ,doktor Farhan Hadi dan Moderator serta sahabat sahabat yang saya kasihi.."

seperti itu mukadimah yang dilontarkan...
'ALHAMDULILLAH"
first words....

hanya saat itu ,ALLAH sahaja menegtahui perasaan ana saat itu...

siapalah ana untuk bertanyakan soalan dengan seseorang yang ana hormati dan tak pernah bertemu??

namun ,ALHAMDULILLAH ..

ALLAH bagi hadiah kepada ana..


syukur sangat sangat...
selama ini hanya mampu melihat wajah mereka berdua
*novel mereka
*majalah
*buku
*iklan...

tapi ternyata  ALLAH dengar jiwa ku ,yang disaat itu sudah hampir malap cahaya kecintaanNYA..tapi ALLAH masih pilih aku tunaikan hasratku:(

syukur ya ALLAH ,alhamdulillah.:)

******************************************************************************

itulah  dia PHILOSOPHY CINTA...

KADANG KADANG WUJUD SATU PERASAAN KITA CINTA SESEORANG WALAU PUN KITA TAK KENAL DIA ,NAMUN SEAKAN AKAN KITA SUDAH PERNAH MENGENALI DIRINYA".

sebelum Kak Fatimah Syarha memulakan majlis ,hanya sempat bertemu dengan nya di dalam surau..first time ,terjumpa ya ALLAH...gembiranya hati....rasa syukur sangat2x walau hanya nampak dari jauh..time tue kak Fatimah da solat .

saat itu sudah masuk waktu isyak ,dan imam nak mula solat.
tanpa buang masa,terdetik kat hati ...
"ya ALLAH , sesungguhnya Engkau lebih Maha Agung dan Maha MengETAHUI ,dan Maha Pemberi Rezeki ,aku ingin bertemu dnegan MU dulu sebelum bertemu dengan manusia lain'

jiwa ini terdetik sewaktu menuju ke arah saff untuk solat ,

"rasa cam terlepas peluang nak cium tangan kak Fatimah ,tapi bila terasa ,nama dipanggil untuk solat.rasa itu lebih bahagia,kerna seakan dapat sesuatu yang akan lebih membahagiakan selepas solat isyak".


tanpa melengahkan masa,niat solat jemaah dan seusai memberi salam ,duduksebentar ...sambil menutup wajah..

tiba2x...
"ya ALLAH ,kak Fatimah belum turun lagi dari surau,tapi tak sempat nak salam juga'.
dalam diam ,dengan tenang..
"takpe lah ,ade sesuatu yang lebih bahagia"getus jiwa ku memujuk jiwa yang sudah muncung 90 degree.."

sewaktu turun dari surau ,terjumpa pula kak Fatimah sedang di temu bual sebelum memulakan majlis..
time tue ,alhamdulillah ya ALLAH..

time tue dapat salam kak fatimah dan bertanyakan khabar..

alhamdulillah.....
diri ini mulai mengenali kak fatimah syarha sewaktu dimatrikulasi ...sudah 3 tahun yang lalu melalui buku yang dipinjam dari sahabat kepada sahabat lain ,tapi last last buku novel itu dapat jua ana baca.


moral of story..
"kadang kadang kita perlu bersabar ,kita yakin ngan ALLAH..yakin 100% jika up lagi bagus":)










No comments:

Post a Comment

Follow by Email