Monday, November 14, 2011

AKU SI tong sampah HITAM.

saat ini...
aku alihkan nafas ku arah bayu yang mendayu
ku lirikan air mata ku atas linangan yang berlagu sepi
aku menahan segala resah di jiwa
biar segalanya....

aku bukan sesiapa ..
yang perlu di agungkan
kerna sudah berulang kali aku katakan..
aku bukan sesiapa
aku cuma orang biasa
yang setiap kali saja lupa
yang setiap kali saja lalai
yang setiap kali tidak sempurna..


ku lihat si belalang hijau
cermat bermain atas dedaunan rumput
sungguh bahagia
indah saat itu
ingin sekali ku merasainya..
punya kerasian yang sama...

ya!
aku sadar !
aku bukan sesiapa!
aku cuma biasa sahaja!
aku cuma si tong sampah hitam
!
yang gelap...
tidak punya apa apa...

........

ku biarkan lamunan ku terus berdetak laju...
saat itu kedengaran irama yang menusuk
cebisan kenangan kita yang bermain di mata....



satu saat
kita pernah bersama ..

satu saat
kita pernah bersama

satu saat
kita pernah bersama

mungkin segala kenangan sudah di mamah usia
mungkin segala galanya sudah rosak discnya
mungkin sudah jemu....

tidak apa...
aku layarkan jiwa di atas hati yang gersang
mendoakan kamu sahabat ku sentiasa bahagia...
sehingga saat ini dan selamanya..


usah di kenang aku..
aku bukan sesiapa yang perlu di kenang
pergilah kepada mereka yang lain
yang punya jiwa yang kau rasa bahagia
aku tidak mungkin dapat memberikan kemewahan
aku mungkin tidak dapat berikan kesenangan

namun aku hanya mampu memberikan senyuman
kerinduan kepada mu....



salam kerinduan kepadamu sahabat ku yang jauh.
di dunia mungkin tidak bertemu..ku berdoa agar ALLAH temukan kita sekali lagi di jannah
.amiin ya RABB!.


"sekali lagi,aku bukan sesiapa..'




No comments:

Post a Comment