Friday, December 9, 2011

cengkerang kura kura

assalammualaikum w.b.t semuanya..
dan salam kehidupan yang pasti punya berliku liku
onak cabaran nya..

bukan begitu??



equation untuk hidup ini.

HIDUP=CABARAN...
jadi maksudnya

kalau tiada cabaran bukan hidup??
itu biar diri sendiri yang tanya...

sebab..

hidup ini ada dua haluan
untuk dunia ka

atau untuk akhirat ka....

terpulang kepada diri sendiri.


semuanya bermula dari hati.
bermula dari kepala yang kita ada.

ada sesiapa yang saat ini membaca tidak mempunyai kepala??
kalau ada.
ini ajaib .subhanallah..

tapi pastinya semua ada kepala .


kita tanya pada diri kita ......

.

hati kita bagaimana??
saya mahu beritahu hati saya kepada anda tidak dapat.
saya mahu bedah hati kamu pun tidak dapat
apatah lagi untuk saya melihat hati kamu..

kerna
kamu yang mampu untuk mengukur hati kamu
bersih kah?
kotorkah?
sederhana kotor kah??
ada bintik-bintik hitam kah??

persoalan ini saya tinggalkan kepada anda untuk memikirkan nya.


boleh jadi setiap yang berlaku ,pasti ada sesuatu yang tidak betul pada asasnya.


mungkin .....



hati kita ini seperti cengkerang kura kura ka ??

bila mana ..


kita JARANG JARANG merasai tangan kita adalah nikmat dari ALLAH.

kita JARANG JARANG merasakan mata kita ini nikmat dari ALLAH.

kita JARANG -JARANG merasakan kaki ini nikmat dari ALLAH.

kita JARANG JARANG merasakan !!


tapi ALLAH TIDAK PERNAH JARANG JARANG UNTUK MEMBERIKAN IKMATNYA INI KEPADA KITA..


pernah terfikir kah kita???

tidak perlu melihat kepada perkara yang jauh.

kita lihat kepada diri kita utamanya dahulu..



kita ada roh dan jasad.
dalam jasad ada seketul daging
kalau baik daging itu,
maka baiklah keseluruhannya
maka kalau buruk daging tue.
maka ..........pikir sendiri.


kita ada tangan,tapi kalau tangan itu sudah tiada..

BARU SAAT ITU KITA INGIN MERASAKAN NIKMAT ALLAH??

kita ada kaki,tapi kalau kaki itu sudah tiada

BARU SAAT ITU KITA MAHU SEDAR AKAN KAKI ITU NIKMAT ALLAH??


erm semuanya saya berbalik kepada diri saya.






rasulullah saw.NABI MUHAMMAD rasul junjungan kita telah mengajar kepada kita beberapa panduan hidup.


ucapkanlah subhanallah.33x.alhamdulillah.33x dan allahuakbar34x..

orang bertanya..

kenapa ya,aku sentiasa berzikir kepadaNYA ,tapi
aku juga selalu berbuat kesalahan,hati masih tidak tenang????????

jawapannya ada pada diri anda..

ADAKAH HATI ANDA BERSAMA SAMA DENGAN ANDA SEWAKTU MELAFAZKANKANNYA??

letak TANGAN DI DADA ANDA..
AND CAKAP "I LOVE ALLAH"
dengan harapan ALLAH juga akan menyayangi kita.

easy right??






No comments:

Post a Comment