Wednesday, December 26, 2012

jentik hati ku ya ALLAH

assalammualaikum w.b.t dan salam kebahagian yang terpancar dalam ruangan percintaan menongkah segala isi ruang yang tercipta hanya kerna ALLAH swt

alhamdulillah .syukur kepada ALLAH swt ,setelah sekian lama tidak menjejak kan tulisan tangan ke alam blog ini ,ALLAH memberikan rezeki hari ini untuk bercinta semula dalam ruangan perkongsian hidup ku hanya sementara.


setelah sekian lama ,meneliti setiap inci ruangan pengalaman hidup ,di tambah pula dengan pergerakan kompas kehidupan ,kadang kala menjengah ke utara kedamaian ,kadang kala bertukar ke barat kegelapan.dan kadang kala jua menghampiri selatan kerohanian.

subhanallah. alhamdulillah ya ALLAH masih memberikan aku erti rasa kehidupan.

terkadang aku terselit alam kedukaan 
ALLAH memberikan aku alam kegembiraan
terkadang aku terhempas pulai
ALLAH memberikan aku ruangan kedamian
terkadang kau terkelu dalam persimpangan
ALLAH memberikan aku tarbiyah kasih sayang.


hidup ini amat singkat ,
dahulu aku masih kebudak budakan
hanya inginkan kegembiraan permainan di waktu pagi da petang
kemudian aku menjengah alam dewasa
melihat manusia dari perspektif ingin berjaya 
dan kini 
aku sedar 
ada satu tanggungjawab .iya ! 
sebagai hamba ALLAH dalam mencari redhaNYA

terkadang terjentik dihati
"ya ALLAH ,adakah ALLAH redha dengan segala tindak tanduk yang aku lakukan "
"ya ALLAH ,ampuni segala dosa ku ,seakan setiap masa ingin aku menutup wajah dek lantaran palitan dosa dan kesalahan yang aku lakukan" 
"ya ALLAH berikanlah aku kekuatan untuk terus melangkah ke alam dunia yang singkat ini"



ya ALLAH dalam setiap detik yang berlalu
sejauh mana aku meletakka MU didalam hatiku?
ya ALLAH dalam setiap perkara yang berlakus
sejauh mana aku meletakkan kebergantungan ku pada MU?

ya ALLAH ..dalam apa yang bermain samaada realiti atau tidak
sejauh mana keyakinan ku??



ALLAH ..ALLAH..
hanya kebahagian yang aku pinta
terkadang ingin aku menyorok  dalam keduniaan
namun itu bukan mudah\
terkadang ingin aku bersembunyi dalam keduniaan
namun itu bukan mudah
terkadang ingin aku berlari dari kedunian
namun itu bukan mudah

namun aku tahu
ALLAH mempermudahkanya


ya ALLAH teguhkanlah hati ku beribadah kepada MU
permudahkanlah langkah ku



ingin aku mati syahid,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
maaf dan silap dalam hidup singkat

satu pesanan ..AL Quran itu biar berbekas di dalam hati




No comments:

Post a Comment