Wednesday, April 9, 2014

saya rasa begini..

saya rasa begini...
saya rasa begitu
saya sudah rasa begini dan begitu..

sama jua dalam keadaan bila saya jahil
saya sendiri tidak menurut seperti apa yang diperintah
saya lihat orang yang tak tutup aurat seperti biasa
saya tak rasa apa apa
sebab saya rasa kami sama sahaja
saya jua melihat wanita diluar memakai pakaian yang menurut aurat

dan bila sekarang ini
saya cuba berjinak dengan kebenaran
saya rasa saya patut ikut seperti apa yang diperintah
saya mulai pakai tudung labuh sikit .kemudian saya tambah lagi pakai stoking + tambah lagi pakai handshock
dan saya lihat orang yang tutup aurat sama seperti saya
sebab saya rasa kami sama sahaja
saya jua melihat wanita diluar ada yang masih tidak menutup aurat.

tapi apa yang saya pelik sekarang adalah...
bila seseorang yang telah menutup aurat dengan sempurnanya
mengapa dan why? begitu senang judge manusia yang masih tidak menutuup aurat
hey! manusia!kau lupa kah dulu kau juga jahil seperti dia?
kini kau berlagak seperti kau tidak pernah melalui kejahilan itu!
seperti kau tidak mengenal perasaan itu!

mari sini aku nak habaq!
ada satu perasaan yang sama bila kita dalam jahil dan sedar 
iaitu rasa 
"kesedaran"
sedar bila tidak tutup aurat dan sedar bila tutup aurat..

maka...................

kita...
bila memandang seseorang,cuba kembalikan diri kita yang dulu
"ow.iya!aku juga dulu jahil seperti dia..aku tahu apa yang dia rasa saat ini"
maka pasti hati kita kan lebih berlapang dada.
da tidak sewenangnya membuka laluan kepada "judge"!

=="

No comments:

Post a Comment