Saturday, January 11, 2014

Aku macam masih tak sedar..

assalammualaikum w.b.t dan salam kebahagiaan semua...

coretan bahasa ini..ku tujukan buat diri..

aku macam masih tak sedar
sedang angan angan aku selama ini hanya ikut syaitan
aku macam masih tak sedar
sedang kehidupan ku bukan hanya di dunia sahaja
aku macam masih tak sedar
sedang aku akan dijemput oleh Malaikat Maut
aku macam masih tak sedar
sedang semua ni'mat adalah datang dari ALLAH
aku mcam masih tak sedar
amanah sebagai seorang hamba Tuhan harus aku laksanaka..
aku macam masih tak sedar
sedang tidak ada yang kekal..
aku macam masih tak sedar
sedang aku masih bukan seorang hafizah Quran!
aku macam masih tidak sedar
sedang manusia lain berlumba lumba membuat kebaikan
aku macam masih tak sedar
sedang kejahilan masih mebelenggui diriku
aku macam masih tak sedar
sedang tahajjud tiap malam itu indah
aku macam masih tidak sedar...
=( sedang ajal sudah menunggu ku...

ya ALLAH ya ALLAH ya ALLAH...

berita yang aku dengar akan perginya seorang sahabatku...arwah Shafieq banyak menyedarkan aku...
sedangkan para ulama dan para sahabat 
katakan bahawa dunia hanya satu persinggahan dan harus menempuh satu perjalanan masih jauh sedangkan bekal amal yang kita bawa hanya sedikit.

jum kita muhasabah diri...

1.perbanyakkan muhasabah
2.perbanyakkan baca Quran dan sirah
3.perbanyakkan tolong manusia lain
4.perbanyakkan menyayangi
5.perbanyakkan segala yang baik




::dakwah sampai mati::
Azamku Al-Fateh
*tak sabar menunggu detik 12 rabiulawal*
Allahuma solli a'la saidina Muhamamd....

No comments:

Post a Comment