Thursday, January 16, 2014

saki baki hidup ini ingin mengenali sirah ...

assalammualaikum w.b.t dan salam kebahagiaan..

dalam waktu yang terdekat ini..
sungguh ujian dan peringatan "silent warning"dari ALLAH sentiasa datang kepadaku...
dari pertalian yang jauh sehinggalah yang dekat.
dari yang kenali kemudian sehinggalah yang telah lama ku kenali..

15 nov 2013..
petang jumaat ku terima pangggilan sahabatkku..sahabat perjuangan ku telah disahkan pergi dulu..
dari petang hingga ke malam ,sehinggalah proses prosedur di hospital 
aku tetap sabar dan sehingga melihat wajah terakhirnya dengan diakhiri dengan wangian semerbak harum
yang aku hidu mengembirakan hati yang sedih saat itu..
dia adalah adikku sayang ..adik perjuangan pimpinan JT ..yang aku kenali sewaktu aku di kelantan
arwah azem sameer

5 January 2014
sekitar jam 2..aku terkejut lagi dengan pemergian dengan seorang sahabat ,,yang pada aku adalah salah seorang mutiara disabah yang mampu mengggarkan sabah dibawah negeri bayu dengan sinar islam sebagai rantai rantai perjuangan Rasulullah...
dia adalah sahabat yang salah seorang aku kagumi ..yang aku kenali di labuan
arwah shafieq

15 january 2014
sekitar jam  6 lebih...lagi aku terkejut dengan pemergianannya..setelah lama aku tidak berjumpa dengannya..
walau jarang bertemu ,tapi punya ayah yang sama..sungguh tanggungjawabku sebagai adik belum cukup terlaksana..
=( ya ALLAH...saat ini berjujuran air mata...
dia adalah abangku..salah seorang yang aku kasihi 


mungkin selepas ini aku?
mungkin 15 feb ini..
mungkin 5 march ini..
mungkin...
aku akan pergi..waktuku semakin singkat...

sahabat2x ...
jom sedekahkan al-fatihah buat mereka..
=(

::malaikat maut::

terasa sebelum aku pergi..
zaman remaja yang aku laui sekarang hanya aku isikan dengan kelalaian..kelekaan..
hatta aku tidak penrah bersungguh membawa antum dengan mengingati ALLAH dengan bersungguh - sungguh..
mungkin adalah pelaung untukku menembusi kesalahan aku kepada antum..


waktu yang ada ini ..aku ingin kongsikan sirah ..kisah kisah para sahabat dulu..
moga bermanfaat.,
=(

hanya ALLAH SAJA YANG TAHU....

sungguh aku ingin bertemu dengan ALLAH..bertemu dengan Rasulullah..bertemu dengan Siti khadijah..Bilal bin Rabah..para sahabat2x.
=(


ya ALLAH...
masa yang singkat ini...
berikanlah aku kesempatan..
sebelum malaikat maut datang menghampiriku...



::sebelum hari terakhir::
sebelum hari terakhirku..
dakwah sampai mati..

Azamku Al-Fateh..

No comments:

Post a Comment