Tuesday, June 10, 2014

Tulus ikhlas beragama

ALHAMDULILLAH...
saat saat akhir ini ..tangan penuh dnegan kekotoran dan calitan dosa masih ALLAH bangunkan untuk menulis coretan pengalaman untuk menginsafkan diri yang tak sedar sedar lagi..

pernah tak tanya diri 
"tulus ikhlas beragama kah kah duhai diri??"
sebab ALLAH bagi tahu dalam surah ke 40.ayat 14
untuk kita tulus  ikhlas beragama..

masyaALLAH..
bila nampak perkataan TULUS seakan membuatkan aku malu dengan dakwah yang aku bawa
sekejap on ..sekjap off
belum tanya ihlas tak ikhlas
naktanya tulus ker tak tulus
baru proceed dengan ikhlas atau tidak..

saringan yang ALLAH bagi..hint pertama 
"TULUS" baru "IKHLAS"

bila nampak perkatan "tulus ikhlas" ada seakan tekanan pertanyaan yang bertindan dan bertindih yang cuba ditanya berulang kali pada kita

"tulus ikhlas ka?"

tulus ikhlas beragama ini akan dibalas oleh ALLAH..
tak caya?
ALLAH siap bagitahu dalam ayat ke 17..
"setiap jiwa akan menerima balas sesuai dengan apa yang dikerjakannya"

assume kau betul betul betul kau gerak kerja..> bayangkan balasan yang ALLAH akan bagi

assume kau betuk betul betul main main dalam medan dakwah> bayangkan balasan yang ALLAH bagi sama kau
* ni teringat dnegan surah yang sellau dibaca oleh para daie iaitu surah as-saaf surah ke 61.
"mengapa kamu katakan sesuatu yang kamu tidak kerjakan?"
aduh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bertubi tubi penampor aku rasa skunk nie..

assume juga kau betul betul betul tidak mahu libatkan diri dalam medan dakwah ini > bayangkan balasan yang ALLAH bagi sama kau

kita ingat kita sahaja yang mampu menyimpan perasaan kita time berada dalam medan dakwah ini?
ada yang serius dan bersungguh..ada yang pura pura dan ada yang main main
apa jua perasan kita
dun worry..ALLAH know it first
ALLAH bagi tahu kot dalam ayat ke 19
"Dia menegtahui mata yang khianat dan apa yang etrsembunyi dalam dada".

aish!! malu malu malunya..segannnnya 
ALLAH tahu sebenarnya banyak kita tidak bersungguh sungguh dalam dakwah ini..
tapi depan sahabat2x kitalah manusia yang akan bagi tiupan jihad..kata kata seorang jundullah..
Allahurabbi..

ok.stop dulu...nak reporst status fb jap

4.40pm
ALLAH bagi azab sakit dengan kita sebab dosa dosa kita juga..
maka redha dan terimala..
sebab kadang kadang azab ALALH bagi kat kita tidak setimpal dengan segunung dosa yang kita lakukan...
kita sedar kita diuji ,kita sedar semua tue datang dari ALLAH..
tapi kita tidak sedar semua kita rasa itu adalah sebab dosa dosa kita..
ALLAH bagi "hint" jak didunia..
bayangkan...azab dunia yang sementara tak mampu... diakhirat lagi bagaiimana?
jum lah kawan2x ..
taubat
.

k.bai.aku tulis sebab aku pun nakal macam budak budak yang tengah kejar2x sampai maghrib.
==""


4.45pm
sirah..
siapa firaun di zaman Nabi Musa?
siapa pula Haman dizaman Nabi Musa?
siapa pula Karun dizaman Nabi Musa?

jawab2x 
"

 4.55pm
"kita kah? kita kah yang besukaria di bumi ini tanpa mengendahkan kebenaran dan kita kah selalu bersukaria dalam kemaksiatan?
bule bersukaria ..bule kita tidak peduli dengan kebenaran..tapi ingat balasannya neraka...

no probs pun buat jahat..tapi jahat dibalas yang jahat juga
yang baik dibalas baik
jika didunia sudah buat sikap orang neraka..
jika didunia sudah buat sikap orang syurga.
pandai pandai fikir nanti apa ynag kita dapat..

DUSH4X!!!!!aku libas sikit kepala kau subailah!"

k.sekian
ingat..kita semua bakal jenazah =0
buat amal banyak2x untuk masuk syurga =)

No comments:

Post a Comment

Follow by Email