Saturday, February 23, 2013

Gantikanlah Hati ku ya ALLAH..

assalammualaikum w.b.t  dalam kebahagiaan ..

jiwa ini menangis seketika
setelah sekian lama ia terperam bersama daki daki kekotoran
habis hitam leam segalanya
menjadi keras lebih dari batu
menjadi hitam lebih dari hitam
menjadi sunyi lebih dari bisu
itulah hati yang hendak hidup namun terdaya
yang hendak ketawa namun takde seri
yang hendak berlari namun tak berkaki

ya ALLAH gantikanlah hati ku ini...

alhamdulillah..masih ade waktu untuk ita bernafas
masih ade kekuatan untuk melihat
masih ade sekeping jiwa yang mampu merasai
masih ada nyawa untuk terus hidup..



malam ini
terkenang kenangan lama.
seseorang yang tak aku kenali begitu apat
hanya sekali dua mendengar tazkirah dari beliau
hanya sekali meminta tolong atas urusan kerja
namun dia lebih disayangi oleh ALLAH
telah pergi selama lamanya
tanpa aku jangka

entah!mengapa aku terasa terlalu sedih..
naun aku yakin aku jua akan menjadi manusia yang terpilih untuk
beralih ke alam yang baqa

Al-Fatihah untuk Al-marhum ustaz Azlan
Staff  UMK Jeli..


ya ALLAH
saat ini 
aku ermohon kepada mu ya ALLAH
agar berikanlah aku hati yang baru
gantikan lah hati yang selama ini telah aku guna selama aku hidup
hati ini sudah tenat
hati ini sudah lemas
hati ini sudah tidak terdaya

kerna sebelum aku kembali pada MU
gantikanlah ya ALLAH hati ku:(



No comments:

Post a Comment