Wednesday, February 13, 2013

ingat word..."HOLD DULU"

assalammualaikum w.b.t dan salam kebahagiaan kepada semua mata yang melirikkan lantunan bebola mata melihat tulisan ini*hehe jgn samapi terkeluar pula mata tue

selawat dan salam kepada Rasul s.a.w Nabi Muhammad saw yang menahan segala sengsaradan kepedihan di saat dahulu..atas keperitannya kita mampu berkumpul dalam ruangan maya ini .:)
syukur alhamdulillah..


direct to the point!
tadaaaaaaaaaaaaaa!!


sejambak puisi hati dari mawar merah^^



bila jiwa remuk ..ia bukan remuk sebenarnya..
ia ingin kembali pada KEKASIH YANG SATU
bila jiwa derita..ia bukan derita sebenanya..
ia ingin kembali pada KEKASIH YANG SATU
bila jiwa mulai gelisah..ia bukan gelisah sebenarnya
ia ingin kembali pada KEKASIH YANG SATU
bila jiwa sakit..ia bukan sakit sebenarnya.
ia ingin kembali pada KEKASIH YANG SATU

REMUK!DERITA!GELISAH!SAKIT!! itu adalah perasaan yang hidup dan dirasai..
begitu juga dengan CINTA! ia adalah perasaan yang sentiasa menemani relung hati jiwa mu:)


namun...KEKASIH YANG SATU perlu disatukan dahulu didalam jiwa mu ya.

tika ini apa jiwamu??
adakah disulami dengan ayat2x suci ALLAH?
adakah ia sentiasa dihentakan dengan tangisan rindu kepadaNYA
adakah ia sentiasa ditampal dengan seribu penyesalan atas dosa dan maksiat??

CUMA SATU...KEMBALI PADA ALLAH..



demikianlah....
say no to valentine's day..

********************************************************************************


demikian lah dari corotan hati....no valentine's day.:)
senang bha kan....
tiba2x..dalam bisikan alunan muzik 
"uik kasi bagus dulu akhlak mu tue ,kasi bagus dulu solat mu tue ,kasi bagus dulu jiwa mu tue ,kasi bagus dulu mata hati mu tu...."

ada manusia bila di sebut..
valentine's day..HORRAYYYY!!riuh sekampung
nak sambut bagaimana nak rak *bahasa nie tak fahamla,tapi selalu digunakan:)
berdebar debar kot tunggu tanggal 14/feb..
chewah.......

ada manusia bila sebut
valentine's day..."INI HARAM!!"
so i'am .do you??

rileks la bro..
nak bersama kekasih itu boleh,,
tapi INGATLAH DULU KEKASIH YANG SATU..


dan sebut pasal kekasih hati semua nie..

ade seorang sahabt sebut...
"hold dulu" 
*dan mabruk untuk sahabat ini^^ semoga berkekalan hingga ke syurga:)

mengenai kekasih hati:)

bagaimana nak kuatkan hati dia..
jika cinta kat DIA pun tak kokoh lagi..
sama jua.


saksikan saja ini...

baca ayat ayat cinta sambil tersenyum..
baca tajwid Quran sikit..da tersengih sengih


bab nak tunjukkan hero dengan kehenseman wajah
solat Subuh pula masih tido

buka laman sosial ,,lihat status kekasihnya
tapi nak buka Quran tak sampai 10 minit..



so..sebenarnya..
jika masih begini..
masih belum tahu artinya"KEKASIH"
masih belum tahu artinya"CINTA"
dan mana mungkin mampu menyintai orang lain ,jika cinta kepada PENCIPTA dan DIRI sendiri belum ada...

so!!
"hold dulu'
usah nak dok pikiq nak bahagiakan jiwa orang lain
andai jiwa diri sendiri masih gundah gulana
usah nak dok pikiq nak ceriakan hati orang lain
andai hati diri sendiri masih berlari lari
last sekali..
sah nak dok pikiq nak berikan ketenangan kepada orang lain
andai ketenangan diri masih belum dirasai....

so..
HOLD DULU!^^

Surah Al Ahzab, Ayat 4

(Diperintahkan dengan yang demikian kerana) Allah tidak sekali-kali menjadikan seseorang mempunyai dua hati dalam rongga dadanya dan Dia tidak menjadikan isteri-isteri yang kamu “zihar” kan itu sebagai ibu kamu dan Dia juga tidak menjadikan anak-anak angkat kamu, sebagai anak kamu sendiri. (Segala yang kamu dakwakan mengenai perkara-perkara) yang tersebut itu hanyalah perkataan kamu dengan mulut kamu sahaja dan (ingatlah) Allah menerangkan yang benar dan Dialah jua yang memimpin ke jalan yang betul.
Allah tidak sekali-kali menjadikan seseorang mempunyai dua hati dalam rongga dadanya...
SEE?????

so bagaimana untuk emgimbangkan cinta..jika ia punya 2 pilihan..padahal cuma ada 1 hati saja...:)






No comments:

Post a Comment

Follow by Email