Monday, December 9, 2013

MENULIS DENGAN SEPERTI HADIRNYA dia..



assalammualaikum w.b.t dan salam kebahagiaan...

nukilan jiwa hati ini...

"semuanya terus berputar ,tanpa menunggu ia berjalan semula ,kesedihan yang dirasai dijiwa ,ditelan seperti diri meneguk air".. 

hari ini sudah hampir genap sebulan dia meninggalkan aku...ternyata bukan aku mengira hari hari yang aku lalui tanpa dia ,cumanya aku merasakan kekosongan dan kehilangan adik yang aku sayangi..

sepanjang perjalanan yang pernah kami lalui ,aku cuba imbas semula memori yang tercipta..sungguh seakan aku kembali kesaat itu dengan senyuman yang manis ,peringatan dan sentuhan nasihat yang beralun lembut dan lunak dirasai dihati..

aku bukanlah sesiapa baginya,
cuma pada aku aku sudah menganggap dirinya seperti adikku sendiri......
pada 5hb nov...saat aku masih dibandung ,aku menerima mesej untuk menyampaikan ucapan sempena hari kelahirannya..
pada 15hb nov ,aku menerima panggilan tentang berita akan dirinya....

pengorbanan yang dia lakukan aku tidak akan lupakan..
inginn ku menjadi saksi dipadang masyar atas pengorbanannya untuk diriku...
walau diriku ini begitu hina....


hingga saat ini ,sejujurnya aku masih merasakan dia masih bersama sama dengan diriku...
melihat saja gambarnya ,seperti dia melihat diriku..aku masih merasakan kehangatan suaranya dan senyuman yang diberikan ..
=(

setiap kali aku teringat kepadanya ,membuatkan aku termuhasabah ,dirinya sudah selesai urusan didunia ,tinggala ku lagi..bagaimana akhirnya pengakhiran hidupku...
=(
aku sendiri yang mengalami perasaan yang cemburu diwaktu pengakhiranya ,ternyata aku menghidu satu wangian yang amat etramat sewaktu arwah diangkat ke van....
=(
bagaimana agaknya diriku??



wajah dirinya..membuatkan aku menangis..gambar yang diambil di surau




dia bersama sama dengan adik adik ku yang lain..



 ALLAH...
=( 
aku jua kaan pergi...mungkin sekejap lagi...ampunkan segala dosa yang aku lakukan ,kelalaian dan kealphaan yang aku lakukan...
=(


AL-FATIHAH 
buat adikku,
arwah azem sameer ..






walau jasadmu sudah  pergi ,namun engkau hadir dihatiku...








 

No comments:

Post a Comment