Wednesday, March 26, 2014

Luahan Kasih 1.

""rasa menyesal..minta dikembalikan ke dunia..."..

DULUlah...dulu dulu punya kisah sampai brlarutan sehingga sekarang...
pernah tertanya diri
"kenapa juga bha mahu buat kebaikan dan amal ibadah ..cukup jak lah yang wajib"

bila fikir teringat kembali aku pernah tanya soalan begitu sama diri..
betapa aku lah manusia paling rugi MENYESAL AKU!!!

apa kau ingat..
perkara wajib yang kau buat tue x cacat?
apa kau ingat..
perkara wajib yang kau buat tue sudah mampu menanggung dosa dosa kau?
apa kau ingat..
tu sudah cukup untuk kau dapat kau beli tiket syurga...???

bila iman tak kuat ,emosi merangkul  diri...maka akan terkeluar soalan soalan yang mampu mengoyahkkan aqidah..

kembalilah kepada ALLAH...

aku cukup menyesal tanya soalan  begitu terhadap diri aku...

penyesalan manusia sentiasa dihadapan..aku tidak mahu menjadi manusia  yang menyesal apabila sudah ebrada dineraka ,tetapi minta kembali ke dunia semula untuk menebus kekesalan dijiwa!

Orang-orang kafir berkata kelak ketika telah masuk ke neraka,

رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْهَا فَإِنْ عُدْنَا فَإِنَّا ظَالِمُونَ

“Wahai Rabb kami, keluarkanlah kami daripadanya (dan kembalikanlah kami ke dunia), maka jika kami kembali (juga kepada kekafiran), sesungguhnya kami adalah orang-orang yang zalim.” (AL-Mukminun: 107)

حَتَّى إِذَا جَاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ (٩٩)لَعَلِّي أَعْمَلُ صَالِحًا فِيمَا تَرَكْتُ كَلا إِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَائِلُهَا وَمِنْ وَرَائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ (١٠٠)

“Hingga apabila telah  datang kematian kepada seorang dari mereka, dia berkata, “Ya Rabbku kembalikanlah aku (ke dunia) agar aku beramal shalih terhadap yang telah aku tinggalkan. Sekali-kali tidak. Sesungguhnya itu adalah perkataan yang diucapkan saja. Dan dihadapan mereka ada barzakh sampai hari mereka dibangkitkan.” (Al Mukminun: 99-100)

cuma share..ingatkan diri aku ..

No comments:

Post a Comment