Wednesday, March 26, 2014

Luahan kasih 2

short word with long memory..

aku ada seorang member..walau kenangan aku dengan dia sekejap jak..btw very preciuos memory..yang pernah aku rasai..kami sama umur..tapi aku da anggap dia sebijik adik aku..

word selalu akan keluar dari mulut dia,..samaada tegas..bermain2x atau lawak..hatta time aku tengah ketawa..
"astagfirullah....."
sampai sekarang nie aku tidak dapat lupa lengok bunyi dialek dia sebut "astagfirullah.."

bila disingkap semula...
maksud astagfirullah..memohon keampunan kepadaNYA..
bila disebut kalimah astagfirullah..sedar atau tidak..kita cuba mengembalikan diri kepadaNYA..
maaflah aku bukan ahli agama yang sahih..cuma apa yang aku rasa..
tenaga istigfar ini membuatkan kita terasa "something" hadiah dari ALLAH..

see...kita minta ampun pada ALLAH..ALLAH always besides us..
tidak payah istigfar kadang kadang ALLAH tetap bagi segalanya dekat kkta..
cuma kita yang tidak sedar..kita yang masih tidak ingin dekatkan diri kepadaNYA..jalan hawa nafsu syaitan juga kita pilih..see?nampak tak..hati kita da takde f(x) da..da tak tahu untuk beza siapa sebenarnya PEMILIK <3  ini..

berbalik dengan member aku nie
bila aku da kehilangan dia..honestly..aku sentap betul..
pengajaran buat diri ku yang masih "bego" "bodoh" dalam menegrti merasa hidup BERTUHAN..masih "lalai" dalam menjalankan perintahNYA..
kau tengok jaklah..berapa kali da ko g buat tahajud? da berapa banyak da ko isi hati2x ko dengan mengingati ayat ayatNYA..

word pendek..aku seorang yang malas untuk mencari Tuhan..
cari Tuhan..bila exam..bila histeria ,bila sedih dan bila kehilangan..

BILA MEMBER aku nie da takde..
betul ebtul aku ketakutan
masa dia da sampai
urusan dia kat dunia nie da selesai
cuma aku belum tentu bila lagi...
nie tak tahu dosa da setinggi mana da...
tapi masih gak aku tak sedar..
masih gak aku rasa macam aku hidup selama lamanya
tak habis habis dengan prasangka manusia
tak habis habis nak komen itu ini macam diri yang betul
tak habis habis memperbodohkan diri..
tak habis habis...

bila member aku da g..
kematian itu pasti bha subailah!
ko nampak kan depan mata ko...
dia baring da tak gerak gerak..
ko nampak kan dia kena bawa jalan dengan van jenazah...
kenapa kau begitu cepat melupakan segalanya
baru berapa bulan subailah..baru berapa bulan..kenapa kau tak ambik pengajaran....

betullah bila ingat mati ,mematikan segl keinginan dunia..
al-fatihah buat arwah keluargaku..,arwah azem n semua....
.

No comments:

Post a Comment