Saturday, August 18, 2012

JUBAH PERTAMAku…

JUBAH PERTAMAku…

Assalammualaikum w.b.t salam kebahagian
Masih segar udara yang di hirup,terasa aman sekali dan enak..bingkisan cinta alam semula jadi
TERPESONA sebentar…


Selama nie setiap kali raya ,aku tak pernah kisah sama ada ada baju raya atau tidak..serius..sebab selama nie semenjak form 1 aku da tak beraya kat rumah orang lain kecuali rumah datuk/makcik dan rumah aku…sebabnya???sebabnya aku malas beraya..duduk rumah lagi best bha~_^.ok ,tapi semenjak 3 tahun ne ..ah….baca sendiri jak la ya


Jubah pertamaku,,,iya jubah pertamaku..aku dapat jubah pertama sewaktu tahun 2010..sebenarnya jubah itu pada asalnya bukan milik ku..hasrat kakak first ku ingin memberikannya pada kakak second ku..tapi kakak second ku tidak mahu ..maka automatic kakak ku memberikannyakepada aku..
Dan aku pun dapat jubah pertama…haha…first time memang suka lah jubah tue ,walau tak mahal..tapi ADA AKU KISAH??AKU TAK PERNAH KISAH…
Sebab itu jubah pertamaku,
Bukan harga menjadi ukuran
Namun kecintaan yang dititik perlu …


Tahun seterusnya iaitu last year 2011,aku pun bercadang untuk mempunyai jubah sendiri..dan ya ,AKU DAPAT.
Walaupun ukurannya tak besar seperti aku inginkan ,sudah di takdirkan aku menerima jubah yang dijahit tidak menepati ukuran..tapi
ADA AKU KISAH???AKU TAK PERNAH KISAH…
Sebab ada sesuatu yang telah aku pelajari..
Aku lebih suka memakai “jaket” sewaktu memakai jubah ku ini…
Makanya…..semenjak itu aku lebih suka memakai “jaket”hatta masuk ke dewan kuliah..
AKU TAK KISAH ,OK…jadi sila lah jangan hairan sekiranya di waktu terik mentari aku akan tetap dengan jaketku..hehehe…tapi aku rasa itu blazer adik aku la*


Dan Tahun ini ,pada asalnya aku nak memakai jubah yang aku beli sendiri…
Maaflah ya,seperti pesan mamaku..
“kalau bab bab makanan  serahkan  saja pada biela( aku ) ,dan bab bab baju/kain/perhiasan semuanya serahkan saja pada si along(kakak ku ).”



Makanya ,mulut mama aku amatlah masin…
Sewaktu aku membeli jubah dipasar Siti Subailah..ops…bukan bha di pasar siti khadijah..
Di sebabkan ketika itu perasaan aku bercampur baur setelah menerima dugaan yang amat besar dalam hidupku,maka nya sewaktu aku membeli jubah itu aku hanya lihat pada isi kain dan  warna….
Ingat ISI KAIN DAN WARNA…
Makanya ,sewaktu di rumah ,aku pun memakai jubah tersebut dan menunjukkannya pada mama aku..
Then mama pun bertanya..
“La,,itu jubah atau baju mengandung???ada mama Nampak jahitan di belakang tue macam baju mengandung..”
Aku pun melihatnya dan bersetuju dengan mama….
Tapi
ADA AKU KISAH???AKU TAKPERNAH KISAH LAH..
SEBAB..aku boleh ingat mama bila aku pakai jubah tue..
Mesti time mama mengandungkan aku ,mama pun pakai baju mengandungkan..
Hehe…TERIMA KASIH YA MAK..MUAAHHH..LOVE U




Selang beberapa hari ,aku menelefon kakak first then menceritakan mengenai jubah ku ini..
Maaf ya,sememangnya sebagai adik aku suka sangat menceritakan masalah aku dengan kakak2x dan abang2xku..sebab..ADA AKU KISAH??aku adik diorang kan..hehehe

Tak sangkalah pula,pikir kakakku main main .DUA HARI sebelum raya dia balik rumah dan memberikan aku
JUBAH MERAH..
Yea!!alhamdulillah~_^…




1.Moral of story….sudah bertahun lamanya aku mahu jubah yang betul betul jubah..then Alhamdulillah aku dapat…begitu jugaklah sometimes.kita mahu sangat tapi belumpasti baik untuk kita,then ada kita benci tapi itu yang terbaik itu dengan kita…dan aku menyukainya.


“boleh jadi kamu membenci sesuatu ,padahal ia amat bagimu ,dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu ,padahal ia amat buruk bagimu .ALLAH mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.”
Surah Al Baqarah ayat 216


2.dari tahun ke tahun pasti ada saja liku yang harus aku tempuhi untukmemperolehi jubah..tapi ALLAH MAHA MENDENGAR.pasti DIA menolong kita.alhamdulillah ya ALLAH..makanya setiap kali mengadu kita sama ALLAH…:P



Jubah untuk next year???aku tak pikir lagi,,biarlah masa menentukannya..semoga ada sahabat2x aku menghadiahkan untuk aku…hehhe..no.i’m just kidding:P

No comments:

Post a Comment