Sunday, June 16, 2013

bagitau hati....Precaution Step...

assalammualaikum w.b.t dan salam kebahagiaan..
alhamdulillah ,ALLAH SWT masih menberikan kepada aku nikmat dunia yang untuk aku harus rentasi 
berlandaskan percaturan pemilihan berlatarbelakangsamaada  akal atau nafsu atau syariat..bha apa lagi pilihlah syariat ...tenang bha!berusaha lagi wahai diri,ajal sudah menanti dihadapan tue!!

hidup yang berlandaskan agama,lebih bahagia...




alhamdulillah!
i'm still in exam mood.
another 2 subject
1.chemical in agriculture
2.tissue culture.
ALLAH permudahkan urusan dan hafalan ku..

inilah dia UMK yang tercinta!UMK 4 TAHUN aku bersamamu=)
orite!
aku rancang nak study di tempat aku selalu bertapa..
SURAU UMK JELI 
yang cukup cukup ku kenali bangunan ini sebelum dibina lagi!^^
because i'm first batch here^^

then ,telefon aku bernyanyi dengan nada yang *koya.

ada mesej!
jarang orang mau mesej aku nie,
aku buka.
tertera *tiada nama..
aku memang tak suka save num orang!=)

bunyi mesej itu berbunyi begini..

surah al-Luqman 18.
"dan janganlah kamu memalingkan wajah dari manusia (kerana memandang rendah kepada manusia ) dan janganlah kamu berjalan di bumi dengan angkuh ,sungguh ALLAH tidak suka orang orang sombong dan membanggakan diri".

sekadar renungan kepada sahabat sekalian,
precaution step semasa melakukan kebaikan ..
1.tajdidkan kembali niat agar tidak jatuh ke gaung "tidak ikhlas".
2.jaga persepsi kita pada orang ,dibimbangi wujud riak dan takbur 
3.bersyukur kerna diberi nikmat kemampuan melakukan kebaikan tersebut
*wakeupproject
-B. A-


ow...then baru aku tau dari siapa pengirimnya!

then lama jugak aku fikir nie...
bilang pesan nya ALLAH.
1 usah .memandang rendah
2.jangan angkuh..


terasa terfikir semula..
i'm a human...and i have been created by ALLAH SWT that knows everthing inside deep of my heart ,then Al-QURAN is for all people in this world ,then the ayat Quran actually also for me..because ALLAH knows what are people thinking...
then ,lets say if i were be one of them that who "memandang rendah "dan "angkuh"to others ..
so how i can to solve the problems....

then only 1,if you know ALLAH .
then i ask my self..did i know ALLAH ,did i struggle to get closer with ALLAH.....

the question i lets fly around my eyes..

kemudian ,aku pun terbaca jua saat itu..
dalam buku super woman!
menurut Abu Talib al-Makky ,apabila seseorang hamba mengenal ALLAH ,dia tentu menghormatiNya dan memuliakannya . Allah memandanganya dengan penuh kasih sayang dan memberikan rahmat kepada hambanya itu. orang yang taat kepada ALLAH mendahulukan ALLAH dalam segala hal. Dia tidak berkrompomi dalam hubungannya dengan ALLAH . Apabila dia memulakan pekerjaaan ,dia menyebut nama ALLAH dulu. dalam melaksanakan pekerjaanya itu , Allah sentiasa didalam jiwanya ,dalam fikirannya dan dalam tingkah lakunya sehingga dia menjadi cermin akhlak Allah bagi seluruh makhluk yang ada di dunia ini.




waa^^my question now complete with the answer!!

so!!
KITA SEMUA sama dihadapan ALLAH .

 Mengapakah kita mau membeza bezakan menyingkirkan orang lain ,sedangkan ALLAH swt tidak menyingkirkan sesiapapun.
.
mengapakah kita mau memandang manusia lain ,sedangkan ALLAH swt tidak memandag rendah sesiapapun

Mengapakah kita mau angkuh kepada manusia lain ,sedangkan ALLAH swt tidak angkuh kepada sesiapapun.



..::;MENGHARAPKAN CAHAYA ALLAH TERUS::::....


p/s: kita jua jangalah memandang rendah dengan orang lain ,bagi peluang kepada mereka dan kepercayaan yang sepenuhnya lagi lagi bila bekerja dalam organisasi..

dalam hidup yang sekejap nie...dunia


nie mau bagi satu lagu..

Aku adalah insan yang tak punya
Cuma rasa cinta membara
Lalu tercipta rinduku padaNYA
Kerana cinta bahagia

Pujangga menyatakan oh cinta berharga
Dari emas dan permata
Lalu ku bawa cinta di persada jiwa
Sinar menyuluh gelita

Sewaktu debar cintaMU terasa melanda
Bangkit rinduku padaMU di ketika itu
Lalu tersentak diriku sedari lamunan
Kini sebenarnya aku ttak pernah  kau tinggalkan

Aku adalah insan yang tak punya
Kilauan emas permata
Lalu kucuba menaburi cinta
BagiMU tiada nilainya
Tiada iman dan cinta


bukan tukar lirik ,just kasi parody..


::SEMOGA ALLAH REDHA::



No comments:

Post a Comment