Wednesday, June 12, 2013

wanita super

assalammualaikum w.b.t dan salam kebahagiaan.
yes!alhamdulillah!
sekarang ini adalah musim exam UMK untuk aku untuk sem4!!another 4 sem to go on!

orite.lets we move to our main point.
WANITA SUPER...

its begin when.......
aku tengah duduk seorang diri ditemani dari jauh beberapa akhwat =senior final year yang juga bersama sama untuk study!sebab esok pagi ada exam!soil science..sambil sambil aku belajar,aku terfikirnya bagaimana 
"TEKNIK STUDY UNTUK MASA TERAKHIR"orite!
bukan teknik "STUDY LAST MINUTE".yer...

even aku tau jer perangai student mahasiswa nie banyak sangat nak study last minutes..included me???
*krik krik krik...haha

then ,aku tengok la sekeliling aku.,.
semua fokus!semua tak nak disentuh emosinya!semua cam "banduan"yang kena marah oleh pegawai penajar tue..haha..siyes!memang fokus!.
then aku cuba untuk memfokuskan..namun hati aku rasa cam nak lari sikit dari skop akademik..so aku pun bukan lah satu buku yang baru diwakafkan iaitu 
"WANITA SUPER dengan Asmaul Husna"..

WAAA^^best nampak buku nie..title dan terasa "aumm"nya.

sungguh seperti sangkaan aku ,secara tiba tiba penumpuan dan fokus aku terhadap buku ini adalah lebih laju dan lebih baik berbanding buku soil sains yang aku baca.

why??sebab kebanyakan buku ini membawa aku untuk muhasabah diri dan membaiki diri.
kebanyakan yang disebut didalam buku ini seakan mengarah kepada aku.
"what i should do as a super women!!!".

TANPA AKU SEDAR!AKU DA HABISKAN MASA SEJAM AKU BACA!hahaha

then ,aku terfikir balik.....
why aku rasa best sangat baca buku wanita super tue berbanding soil sains??

then the key for the answer is..

...:::i read it by my heart ,through my soul:::.......

erm..Allah.......TERASA BERSALAH LA PULA...!!

aku membuat pemilhan berat sebelah!!=(

so aku ambik iktibar ...aku cuba untuk baca buku soil sains tue dengan sebenar benar hati dan dengan hati yang gembira^^
.OW YEA!!

::FOKUS ON IT.A FOR SOIL SCIENCE::


ok.aku nak titipkan salah satu apa yang aku baca tue ya.

1.wanita super nie dia tabah .setiap kali dia menghadapi sesuatu keadaan dimana manusia lain menyakiti hatinya ,dia memilih untuk memaafkan orang itu ,kerna dia tahu ada hikmahnya ALLAH memberikan keadaan itu kepadanya . andainya wanita super ini marah ,maka dia seakan telah  menghalau segala hikmah yang ALLAH sediakan..bukankan memaafkan itu ALLAH lebih sukai.

2.takat nie dulu..aku update lagi dari buku tu ya.

::DOAKAN AKU DAPAT KEPUTUSAN CEMERLANG ::

AKU HABIS EXAM ::20 JUN::



wanita super itu meletakkan ALLAH s,w,t dan merasakan masalah itu hanya sebagi satu ujian.!

k.assalammualaikum w.b.t dan slaam kebahagiaan..

No comments:

Post a Comment