Tuesday, June 18, 2013

:::berani dalam kegawatan::

 assalammualaikum w.b.t dan salam kebahagiaan..
ku mulakan dengan nama ALLAH s.w.t ,dengan kasihNYA maka aku ingin meluahkan segala pertemuan hikmahnya aku seorang manusia dan bukan seorang dari yang lain..

::::::::::::seandainya kita berada pada titik terendah dalam hidup kita , segeralah ingat kepada ALLAH yang tidak pernah membiarkan kita sendirian. DIA selalu sibuk memperhatikan keperluan sama ada kita memohon daripadaNYA atau tidak::::::::::

alhamdulillah!subhanallah! 

:::   i'm a super woman..always remember that ALLAH AL-QAYYUM ..(MAHA BERDIRI SENDIRI).
keeps in your mind dear that we can stand with our self when we are in diffuclt phase ,because ALLAH SWT always looking for us::::



hye! katakan dalam hati bahawa..
"kita adalah manusia yang tidak mudah menyhrah kalah dalam menghadapai kesukaran kerana dia tau bahawa dalam dirinya tidak ada sifat putus asa"!

hye! bagi tahu diri..bahawa ALLAH SWT mempunyai kekuasaan yang mampu memberikan keajaiban dan rezeki tanpa disangka sangka oleh akal dan minda manusia.kau tak caya lagi??bagaimana peristiwa bulan terbalah sewaktu orang kafir Quraisy meminta  Nabi Muhammad s.a.w untuk membuktikan kerasulannya !hye ko tak caya lagi ??then kau bukalah tafsir Quran ,then kau carilah ayat membuktikan mengenai proses kandungan bayi dalam perut seorang insan yang bergelar mama.!
!kau tak caya lagi???
*.erm ,mum!i miss u a lots!=(

ORITE! kita ada ALLAH SWT yang Maha Berkuasa!

bak kata John Keats
"jangan takut kepada kegagalan , kegagalan itu dapat menjadikan sesuatu yang positif . kegagalan adalah jalan menuju kejayaan kerana setiap kesalahan menjadikan kita mencari kebenaran yang sejati. setiap pengalaman baru berasal daripada beberapa kesalahan yang kita hndari secara berhati hati ".

Said Nursi pula berkata 
" hidup ini adalah aktiviti dan rindu adalah sarannya . dengan itu kejar dan raihlah prestasi setinggi yang mungkin dengan menjadikan rindu sebagai pemacunya, kemudian hadapilah musuh utamanya iaitu putus asa yang selalu menghalang tekad kita dengan kata ALLAH.

"janganlah kamu berputus asa daripada rahmat ALLAH ". SURAH AZ ZUMAR ,AYAT 53


Saidina Alli bin Abi Talib 
"semoga kita keluar terbuka 
semoga kita dapat mengubat jiwa kita dengan "semoga"
janganlah engkau berputus asa sekiranya ditimpa
kecemasan yang menggenggam jiwa 
saat yang dekat dengan jalan keluar 
adalah waktu yang kita hampir berputus asa 





::kehadiran kita dimuka bumi ALLAH ini adalah berbekalkan kekuatan dari ALLAH MAHA KUASA untuk menghadapi segala apa sahaja:::




No comments:

Post a Comment